profesjonalny chiptuning i ecotuning silników

zapewniająca bezpieczeństwo diagnostyka przed realizacją

wieloletnie doświadczenie, nowoczesne narzędzia

rozwiązania indywidualnie dopasowane do potrzeb klienta


Chiptuning

Chip tuning to modyfikacja elektroniczna sterownika silnika, komputera (tzw ECU). Ma na celu poprawę parametrów silnika, poprzez zmianę samego oprogramowania sterownika. Znajdujące się w programie krzywe charakterystyki, oraz mapy, są modyfikowane pod kątem zwiększenia mocy i momentu obrotowego. Za pomocą edycji programu zmienia się wartości takie jak: ciśnienie doładowania, dawka paliwa, kąt wtrysku, czas wtrysku, ograniczniki momentu, dymienia jak również można przesunąć limiter prędkości obrotowej (odcinkę) czy prędkości maksymalnej.

Producenci silników spalinowych, pozostawiają pewną rezerwę mocy i momentu obrotowego w seryjnym oprogramowaniu sterownika silnikowego. Ma ona na celu zapewnić bezpieczeństwo jednostki napędowej, w przypadkach bardzo wysilonej pracy, lub bardzo złych warunków pracy dla silnika. Bezpieczne przyrosty dla silników wolnossących to ok. 5-7% oryginalnej mocy, dla silników doładowanych 20-30% a w nie licznych przypadkach nawet 50% nominalnej mocy.




Jak to robimy?

Przed przystąpieniem do modyfikacji dokonujemy diagnostyki statycznej i dynamicznej silnika celem weryfikacji czy auto kwalifikuje się do wykonania takiej usługi. Jeżeli parametry nie budzą naszych zastrzeżeń przystępujemy do pomiaru na hamowni. Do dyspozycji mamy hamownię podwoziową i drogową firmy DYNOMET.

W trakcie modyfikacji oprogramowania pod względem mocy możemy od razu zająć się potocznie zwaną „ekologią” – czyli wyłączyć lub ograniczyć zakres działania zaworu recyrkulacji spalin EGR, filtra cząstek stały DPF czy selektywną redukcją katalityczną SCR (dozowaniem dodatku AdBlue).

Dla bardziej wymagających możemy zaproponować:

  • Przesunięcie limitera obrotów lub prędkości
  • Procedurę startu Launch Conltrol
  • dezaktywację monitorowania stanu katalizatora DECAT
  • strzały z wydechu tzw popcorn czy pop&bang


Następnie dokonujemy odczytu oryginalnego oprogramowania przez złącze diagnostyczne E-OBD w aucie. Oczywiście mimo najnowszego dostępnego oprogramowania nie jesteśmy w stanie wszystkich aut przeprogramować tą metodą. Są sterowniki, które wymagają wyjęcia i otwarcia, żeby wykonać taką usługę.

Po wgraniu nowego oprogramowania ponowna diagnostyka dynamiczna oraz pomiar na hamowni celem zweryfikowania przyrostu mocy oraz momentu obrotowego.



Informacje

Jeśli mają Państwo pytania prosimy dzwonić pod numer:

+48 663 182 044

lub mogą Państwo skorzystać z wygodnego formularza kontaktowego

Warto wiedzieć...

Chip tuning to modyfikacja elektroniczna sterownika silnika, komputera (tzw ECU). Ma na celu poprawę parametrów silnika, poprzez zmianę samego oprogramowania.

Bezpieczne przyrosty mocy dla silników wolnossących to ok. 5-7% oryginalnej mocy, a dla silników doładowanych 20-30% (w nielicznych przypadkach nawet 50% nominalnej mocy).

W przypadku aut wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF, FAP) gdy ten nie funkcjonuje już tak jak należy proponujemy kompleksową i bezpieczną usługę jego usunięcia.

Zapraszamy do kontaktu, nasi specjaliści zawsze chętnie i profesjonalnie pomogą Państwu w doborze rozwiązań indywidualnie dopasowanych do Państwa potrzeb i oczekiwań.